الاخبار و المقالات

مقاله لیفت اند اسلاید

درب و پنجره لیفت اند اسلاید

در سال های اخیر با افزایش جمعیت و تغییر نحوه ی زندگی بحث استفاده از فضای درونی و بیرونی خانه و آپارتمان از نکاتی است که مورد توجه قرار گرفته ، بدیهی است با گسترش آپارتمان نشینی، استفاده هر چه بیشتر از نور خورشید و کاهش آلودگی های صوتی و هدر رفت انرژی می تواند از جمله دلایلی باشد که باعث شده اکثرا به دنبال حل این موضوع در فضای آپارتمان و منزل خود باشند.
 یکی از جدید ترین تکنولوژی ها در صنعت ساختمان ، درب و پنجره های لیفت اند اسلاید می باشد که به عنوان یکی از بهترین و پرکار ترین سیستم ها در بازشوهای آلومینیومی استفاده می گردد
پنجره ها از لحاظ نوع بازشو به دو بخش اصلی لولایی و کشویی تقسیم بندی می شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. عمده ترین مشکل در پنجره های کشویی بحث هوابندی و آب بندی این نوع از پنجره هاست که در سیستم های  Lift and Slide این نقص کاملا مرتفع گردیده است و شما میتوانید با اطمینان کامل در پروژه خود از این سیستم بهره ببرید.
کلمه (لیفت و ساید به انگلیسی) تعریف شده است که پنجره در زمان حرکت ابتدا از محل خود بلند شده لاستیک ها را از پروفیل جدا نموده و به راحتی در سطح لنگه حرکت کرده و پس از بستن دستگیره مجددا درگیر می شوند به عبارت دیگر  این نوع از پنجره ها در دو حالت بسته و باز و به صورت LIFT عمل می کنند و طریقه عملکرد آن ها به این صورت است که دستگیره را باید به سمت بالا چرخاند و با این کار سبب می شود که پنجره به اندازه ۵ میلی متر از روی فریم بلند شود و لاستیک با فریم برخورد نمی کند و به راحتی می توانید پنجره را حرکت دهید. در این سیستم هوا بندی به جای مویی که در پنجره های کشویی ساده انجام می شود از طریق لاستیک های EPDM انجام می گیرد . اما از انجا که لاستیک ها به دلیل اصطکاک با هم جلوی حرکت پنجره را می گیرد طراحان با ساخت  مکانیسم  Lift and Slide نوعی از پنجره کشویی را طراحی و ارائه کرده اند که پنجره در زمان حرکت ابتدا از محل خود بلند شده، لاستیک ها را از پروفیل جدا نموده و در هنگام قفل شدن پنجره ها لاستیک ها درگیر می شوند .به عبارت دیگر در زمان بسته بودن به این صورت است که پنجره کاملا بر روی فریم قرار دارد و لاستیک ها در هر ۴ طرف درگیر هستند و منجر می شود که هوا بندی به صورت کامل و مناسب از طریق لاستیک ها انجام شود.
یکی دیگر از قابلیت های خاص سیستم لیفت اند اسلاید طراحی آن برای استفاده هر چه بیشتر از فضاهای بزرگ بوده که همین امر باعث شده محدودیت ابعاد وجود نداشته و  بنابراین در ساختمان هایی با چشم انداز زیبا که دغدغه افراد داشتن دید بیشتر و وسیعتر می باشد این مشکل حل گردد
در این سیستم استفاده از آلومینیوم  باکیفیت  باعث می شود که لنگه های باز شو وزن بالای شیشه های دو جداره و یا چند جداره یک تکه را تحمل کنند که همین امر باعث می شود تا پنجره نیاز به کتیبه ،قید و مولین نداشته باشد. وقتی شما منظره ای مانند باغ، جنگل،دریا و … داشته باشید وجود هر گونه قید یا مولین لذت تماشای آن را از شما می گیرد اما پنجره لیفت بدون داشتن قید و مولین اضافه این امکان را به شما می دهد تا از تماشای منظره لذت ببرید. بنابراین آلومینیوم به عنوان یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده این سیستم نقش به سزایی را ایفا کرده و از اهمیت بالایی برخوردار است در واقع می توان گفت مقاومت فلز آلومینیوم در برابر شرایط جوی، قابلیت درزگیری قوی، رنگ های متنوع و طراحی منحصر به فرد قاب های درب آلومینیومی باعث شده است که آلومینیوم جزء بهترین طراحی های معاصر قلمداد شود.
مزیت های سیستم لیفت اند اسلاید
  1. مهندسی این درب ها به شکلی است که روی دو ریل چند چرخه سوار می ‌شوند و به این ترتیب، حداکثر حمایت و جابجایی فوق‌العاده نرمی را به ارمغان می‌آورند.
  2. وقتی درب روی حالت قفل قرار دارد، قابلیت‌ های درزگیری ممتاز آن فعال می‌ شود. درزگیرهای دوگانهٔ آب و هوا در بالا، پایین و اطراف آن، در واقع با بزرگ ‌تر شدن درب محکم‌ تر می‌ شود.
  3. سیستم های لیفت برای مقاومت بهتر از سایر درب های کشویی در مقابل نفوذ آب و هوا طراحی شده‌اند. چندین پانل درِب قابل کنترل به‌ صورت کشویی حرکت می ‌کنند و روی هم قرار می‌ گیرند که در نتیجه، فضای بسیار  زیادی باز می‌ شود. پانل‌ های کشویی قابل کنترل در ترکیب با پانل‌ های ثابت باعث تنوع قابل توجهی در اندازه‌ و شکل درب ها، شامل درب های گوشه‌ ای می‌ شود.
  4. قابلیت تولید درب های کشویی یک تکه  تا ارتفاع ۳ متر بدون نیاز به کتیبه
  5. استفاده از یراق آلات نیمه و تمام اتوماتیک آلمانی و ایتالیایی
  6. قطر فریم از ۱۲ تا ۱۶ سانتیمتر
  7. قابلیت تحمل وزن تا ۹۰۰ کیلو در هر لنگه بازشو
  8. بازشوی آسان
  9. قابلیت نصب انواع شیشه خاص و ضد گلوله
مقاله شهریور ماه شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *