هەواڵ و وتارەکان

مقاله پاسار


پاسار چیست ؟؟؟
جهت پاسخ به این سؤال که پاسار چیست می‌توان گفت فریم شیشه میرال یک ورقه فلزی از جنس آلومینیوم و یا استیل بوده که از ضخامت 2 سانتی‌متر شروع‌شده و تا 15 الی 20 سانت نیز می‌تواند ضخیم باشد. انواع پاسار شیشه سکوریت برای نگهداری شیشه استفاده می‌شوند و به‌صورت دوطرفه هستند، یعنی شیشه را در داخل خود نگه‌داشته و مانع از تکان خوردن شیشه و لرزش‌های مداوم می‌شوند. عملکرد دوم فریم شیشه نشکن مقاوم نمودن شیشه در برابر ضربه و فشار است چراکه از سه یا چهار طرف شیشه را محاصره کرده و استحکام شیشه را تثبیت می‌ کند. اگر بخواهیم به صورت عامیانه توضیح دهیم، منظور از پاسار شیشه یعنی فریم شیشه سکوریت که شیشه سکوریت در داخل آن قرار گرفته که البته مدل های متفاوتی دارد که بسته به نیاز و کاربرد آن میتوانید از این پروفیل آلومینیوم پرکاربرد بهرمند شوید.
امروزه نماهای شیشه ای طرفداران بی شماری دارد. بشر سالهاست که با شیشه آشناست و آن را می شناسد شیشه سکوریت تمامی خواص شیشه را داراست این محصول فوق العاده شفاف است ولی یک تفاوت مهم با شیشه های معمولی دارد؛ شیشه های سکوریت در برابر ضربه مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند. برای نگه داشتن شیشه ها در کنار هم به عنوان درب به فریم بندی نیاز داریم.
در تمامی شیشه ها، ابتدا فریم شیشه میرال را بر روی دیوار و زمین نصب نموده و سپس جهت جلوگیری از لب پر شدن شیشه و چفت شدن کامل شیشه درون پاسار، از یک نوار پلاستیکی تحت عنوان لاستیک استفاده کرده و سپس شیشه را داخل پاسار شیشه میرال قرار می‌دهیم.برای نصب شیشه سکوریت روی ریل اصلی ابتدا می‌بایست شیشه را فریم بندی نمود. مصرف پاسار آلومینیوم به مراتب بسیار بالاتر از فلزهای دیگر مانند استیل می‌باشد. فریم‌ها قابلیت رنگ شدن دارند و از رنگ پودری الکترواستاتیک تا رنگ های آنادایز برای این امر استفاده می‌گردد. امروزه فریم شیشه سکوریت به منظور هماهنگی بیشتر با محیط پیرامون ، در انواع مختلف استیل ضد زنگ و آلومینیومی روکش دار وجود دارد که به دلیل استحکام و مقاومت بالای آلومینیوم نوع آلومینیومی آن بیشتر رواج داشته و پرکاربرد تر است .
به علت قرار گرفتن فریم در نواحی پیرامون شیشه و در معرض دید بودن آن تنوع بالای رنگ و طرح این فریم ها می تواند پاسخگوی تمامی سلیقه ها باشد و از ترکیب طرح های مختلف آن با شیشه می توان نماهای بدیع و منحصر به فردی را خلق کرد.
زهوار شیشه سکوریت شکل قدیمی فریم شیشه سکوریت است که یک پروفیل شیشه گیر دورتا دور شیشه و در جلو و عقب شیشه می‌چرخد. در استفاده از پروفیل شیشه سکوریت، ابتدا یک زهوار 2*2 سانت یا 4*4 سانت، چهار طرف قاب می‌خورد و سپس شیشه داخل یک نوار لاستیک یک سانتی چفت شده و باز هم یک زهوار شیشه سکوریت پشت شیشه قرار می‌گیرد.
شیشه‌ها عناصری بسیار زیبا هستند و اگر در طراحی داخلی ساختمان به‌عنوان المان، قرار بگیرند زیبایی دوچندانی به فضا می‌بخشند. بنابراین امروزه در طراحی داخلی، از شیشه استفاده زیادی می‌شود. کاربرد شیشه فقط در پنجره‌های ساختمان نیست بلکه امروزه از شیشه برای مصارف مختلفی همچون، درب‌های شیشه‌ای، شیشه بالکن‌ها، پارتیشن و … نیز استفاده می‌شود. یکی از جدیدترین و خلاقانه‌ترین موارد استفاده‌ شیشه، فریم شیشه سکوریت است که خود، کاربردها ، انواع مختلف و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد ، در واقع پاسار ، ریل و فریم شیشه سکوریت مقاطع آلومینیومی می باشد که جهت هماهنگی و زیبایی شیشه ها با محیط پیرامون در رنگ ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد . انواع مقاطع آلومینیومی پاسار به شرح زیر می باشد :
• پاسار 3 ، 5 و 7 سانت شیشه سکوریت
• پاسار کتابی 5 سانت شیشه سکوریت
• پاسار ترک 5 و 7 سانت شیشه سکوریت
• پاسار یو 3 و 4 سانت شیشه سکوریت
• پاسار 2 تکه سانت شیشه سکوریت
• فریم 3.5 سانت شیشه سکوریت
• فریم 6 سانت شیشه سکوریت
• فریم 8 سانت شیشه سکوریت
• ریل پشت دار شیشه سکوریت
• ریل بدون پشت شیشه سکوریت
هر کدام از این مقاطع آلومینیومی پاسار بنا به مشخصاتی که دارند کاربرد های متفاوتی داشته و میتوان به عنوان یک نمای زیبا در ساختمان از آن استفاده کرد.
از ویژگی های پاسار یا فریم شیشه سکوریت می توان به موارد زیر اشاره کرد :
• فریم شیشه سکوریت به‌عنوان پروفیل شیشه گیر و نگهدارنده شیشه سکوریت محسوب می‌شود که در صورت نصب پاسار شیشه سکوریت می توانید از کار محکمی برخوردار باشید.
• فریم شیشه سکوریت در انواع مختلف موجود می‌باشد که پرکاربردترین آن پاسار U و پاسار M می‌باشد که در انواع رنگ‌های دلخواه در دسترس است.
• فریم شیشه سکوریت با این‌که دارای ظاهری ساده می‌باشد، به عنوان جزء اصلی در نصب شیشه سکوریت به شمار می‌رود.
• فریم شیشه سکوریت را می‌توان در ضخامت‌های متفاوت انتخاب و استفاده کرد که البته ضخامت مورد نظر بر پایه ضخامت شیشه می‌توان انتخاب کرد.
• فریم مانند یک عایق و حصار، تمام لبه های شیشه سکوریت را به صورت کامل می پوشاند.
• داخل فریم نوارهای لاستیکی نرمی وجود دارد که از برخورد لبه های شیشه با قسمت بیرونی فریم که از جنس فلز است جلوگیری می کند و بدین ترتیب از ساییدگی و آسیب رساندن به شیشه جلوگیری می کنند.
• بسته به نوع کاربرد ،این نوارهای لاستیکی نیاز به بازدیدهای دوره ای دارند و در صورت نیاز باید تعویض شوند؛ ولی خود فریم فلزی اگر از جنس مرغوب و با کیفیتی باشد تا سال های سال می تواند از شیشه ی شما محافظت کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *