هەواڵ و وتارەکان

چاپ مقاله شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان در پرتیتراژترین و جامع ترین نشریه تخصصی ایمینی کشور

تفاوت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با نرمال

 

 

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره نرمال:

در دهه اخیر نوع جدیدی از پروفیل جهت تولید درب و پنجره های آلومینیومی با طراحی خاص و اختصاصی و محاسبات فنی مهندسی، با ورود مستقیم پروفیل و یا به صورت ورود تکنولوژی ساخت و انجام مهندسی معکوس جایگزین درب و پنجره های سنتی آلومینیومی شده که علیرغم ظرافت، زیبایی و دوام بدلیل طراحی خاص مهندسی سبک بوده و به سبب استفاده از قطعات و یراق آلات مخصوص نیازی به تقویت با میل گرد ندارد ازامتيازات برجسته سيستم‌هاي اختصاصي مقاومت آنها در برابر عوامل جوي ، باران و بادهاي شديد و نداشتن لرزش است . آب بندي و هوابندي كامل و جمع‌نشدن آب درهنگام بارندگي و گردوغبار در لبه پنجره‌ها از ويژگي‌هاي اين محصول مي‌باشد و به آساني و سريع مي‌توان آنها را تميز كرد .

در صورت عدم انتخاب صحیح جنس و نوع ، پنجره می تواند از عوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان ها باشد ، اتلاف انرژی در پنجره های آلومینیومی با شیشه دو جداره خوب بسیار کمتر از پنجره های آهن است. همچنین سبکی و زیبایی و دوام پنجره دو جداره آلومینیومی کاملا برتر از پنجره های دیگر است. بدین منظور می توان پنجره آلومینیومی دوجداره را بهترین نوع پنجره عنوان نمودیکی از شرکت های تولیدکننده درب و پنجره آلومینیومی شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان است که با شعار تولید ملی واقتصاد مقاومتی و با تولید سیستم پنجره های آلومینیومی دوجداره و برخورداری از تنوع زیاد نیازهای صنعت ساختمان را برآورده ساخته است.

مزایای پنجره آلومینیومی دوجداره نرمال:

عایق نسبی حرارتی، عایق رطوبتی، عایق صوتی، غیر قابل اشتعال، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت، مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار، مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی، زیبایی فوق العاده، تنوع رنگ زیاد و دلخواه، مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب و با رنگهاي پودري الکترواستاتيک با تنوع فوق‌العاده بيش از ۲۰۰ رنگ متنوع را در اختيار مصرف‌کنندگان پروفيل آلومينيوم مي‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ريختگي می گردند. علاوه بر آن تنوع و زيبايي يک سيستم پوشش و رنگ‌ آميزي ديگر يعني آنادايز تنها برای پروفیل آلومينيوم قابل انجام است. پروفيل‌هاي آلومينيوم با رنگ‌هاي چاپي و سخت‌شدن در کوره دوام و زيبايي دو چنداني دارند.

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک:

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک نوع دیگری از انواع درب و پنجره آلومینیومی عایق در برابر حرارت است که بصورت درب و پنجره آلومینیوم اختصاصی می باشد. همچنین این نوع از پروفیل آلومینیوم نیز از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و دو جداره می شوند. این روش باعث عدم انتقال حرارت در پروفیل میشود. امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به صفر رسانده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را میسر می نماید پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارتهای بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه UV حفظ می کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه هایی پلی آمید می باشد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر میشود. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت میباشد.                                                                                          نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، برای درب و پنجره آلومینیوم اختصاصی جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد. درب و پنجره دوجداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی دنیا محسوب می شود که در آن یک عایق باعث شده است تا ارتباط آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. قابلیت دیگر این محصول عایق بندی صددرصدی فضای درونی ساختمان است. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها 38 % کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و 32 % کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما ، 28 % کاهش مصرف سوخت و 20 % کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات است و به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری میشود.

مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک :
۱- عایق حرارتی و صوتی
۲- عایق رطوبتی
3- غیر قابل اشتعال
4- قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست
5- سرسختی بالا در مقابل آلودگی هوا وگرد و غبار
6- سبک درعین حال مقاوم در برابر فشار زیاد باد
7- زیبایی ظاهری و تنوع دررنگ
8- ایمنی بالا در برابر سرقت و زلزله
9- مقاومت بالا در مقابل عوامل محیطی از قبیل تابش آفتاب و  باران

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *